13. januar 2014

Flerspors lyd med video

Vi har fått en oppgave av medielæreren vår Eivin om å lage et prosjekt hvor det er flersporslyd. Vi skal ha J- og L-cut og det er derfor nødvendig med bilder eller film. Vi har valgt film siden vi mener det er mest hensiktsmessig i de fleste sammenhenger på profesjonelt nivå.
Kilde: http://blogs.adobe.com/premierepro/
Oppgaven redigeres ferdig, rendres og leveres på onsdag. Han skal ha hele root folderen med prosjektfil og alt for å se hvordan vi har jobbet. Jeg skal jobbe i Premiere. Vi kan velge mellom det og Final Cut. Jeg velger Premiere fordi jeg da også kan jobbe hjemme med oppgaven.

I morgen (tirsdag) får jeg filene av Dorothea. Vi måtte skynde oss til neste time etter vi var ferdig med opptakene siden ingen av oss hadde mulighet til å filme etter skolen samtidig (travel ungdom, hæ?) og to av oss befant oss over 100 km nordover og den andre 100 sørover.

Gear:
2x SM57 mic (boomene var utlånt) for L og R (stereo) til monolog
2x 3m jack han-hun-ledninger
1x Roland ??? lydopptaker med to innganger for mic-er
1x generisk headset
1x JVC 3CCD Fujinon zoom linse
Et ukjent antall batteripakker
...pluss en diktoppleser og en pianospiller...

Legger inn filmen på YouTube-siden min om det er greit for skuespillerne. Så jeg kan ikke love noe...
Her er en amatørfilm laget på impuls mens dere venter:
https://www.youtube.com/watch?v=zzGp0EPdht8 EDIT 24. JAN: Fikk lov å legge ut!

Ingen kommentarer: